1. Demografie verwys na bevolkingsamestelling.
Nooit staties – maar dinamies.
- Bely:
- Nie al die kennis in pag – daarom nie al die antwoorde.
- Verstaan elke samelewing uniek: Verskillende faktore – soos bv. ekonomie en ekologie – laat proses van demografiese verandering in elke gemeenskap anders verloop.
- Ooreenkom:
- Luister na mekaar se stories
- Leer uit mekaar se ondervinding
2. Doen drie dinge:
- Prinsipieel dink
- Vertel George-Suid se storie – wat gebeur – hoe reageer
- Integrasie – verstaan uitdagings – sien geleenthede – visie wat om te gaan doen.
3. Leonard Sweet se storie:
- God is creating us a wave
- Een van drie dinge doen:
- óf sit passief en wag – golf jou toe tiep – word drenkeling – versuip
- óf mis die golf – beland agter in maalkolk van troebel water
- óf kry jou plank reg en ry die golf
4. Tendense:
- Kaart van sinodale gebied – verstaan topografie, ekologie, ekonomie
- Nagfoto – mense trek na die liggies toe
- As gevolg van eiesoortigheid van ons geografie – vier tendense:
- Ontvolking – wie bly agter: oumense en vroumense?
- Verstedeliking/verdorping: wie is ons nuwe kliënte?
- Middestad sindroom: sakekern sluk woonbuurte in?
- Reënboog effek: multikulturele integrasie van tradisionele monokulturele geloofsgemeenskappe
5. Die Sigmoid kurwe – help ons – anders te dink oor wat met ons gebeur:
- Lewende organismes – groeikurwe in gemeen: ontkiem; groei, blom, verwelk.
- Is dit ook op samelewingsverbande – soos bv. gemeentes – van toepassing?
- Dis normaal – nie ’n ramp nie – dis ’n geleentheid – nie verleentheid
- Vrede: as ’n ding se te tyd om is – laat hom sterf. Plant vir jou ’n nuwe een
- Don’t fear change – create change – maak vir jou ’n nuwe golf!
- Voordat die organisme dood – nuwe een plant. Create new wave.
- Venster periode om dit te doen – te gou; of te laat
- Geloofsonderskeiding – wanneer?
6. Transformasie kurwe:
- Van die oue – na die nuwe – nie reglynige program nie. Pynlike proses van verandering
- Sien diagram vir verskillende stappe
- Soek afbreekpunt: vir ons was dit aftrede van Leraar
- Jellie laat smelt
- Solank as moontlik gesmelt hou – anders kopskuif mense nie
- Bestuur chaos
- Waar is jy nou op die kurwe?
7. Ons eie verhaal:
- Ruimtelike ontwikkelingsplan – oomblik van waarheid – Suid-Kaap groeipunt
- Reaksie:
- Vrek geskrik
- Road show – inligting kommunikeer
- Demografie verskuiwing: ontvolking van tradisionele lidmate: verdigting van woonbuurte
- Geografiese verandering: grense vervaag – tussen gemeentes; tussen denominasies; nuwe stadsontwikkeling
- Teologiese uitdaging: bidplekke soos paddastoele – nuwe vennootskappe
- Ekonomiese implikasies
- Strategiese beplanning – Buvton – 2jr. – nuwe visie en missie geformuleer
- Bedieningsmodel herontwerp: behou bestaande – begin ’n nuwe – evolusionêr
- Diversifiseer eredienste – voorsiening vir nuwe spiritualiteit
- Skep inklusiewe karakter – dubbel medium bediening
- Gawe gedrewe aksies – maksimum betrokkenheid
8. Vertel jou storie:
- Hoe lyk die golf van verandering in jou gemeenskap – wat gebeur
- Watter nuwe geleenthede ontstaan – hoe reageer
- Hoe moet jy jou surfboard reshape om die golf te ry – wie modelleer