{ARGIEF}

Gee ‘n ek-boodskap: Druk jou afkeuring op ‘n besliste manier uit en gee ‘n rede oor waarom jy so voel, maar sonder om die kind se persoonlikheid aan te tas:

Straf:  Ma: “Jy gaan soos ‘n mal ding te kere. Wag net tot jou pa vanaand by die huis kom dan sal jy sien wat gebeur,”

Alternatief: Ma (sy praat beheersd en ernstig): “Dit Maak my baie skaam en kwaad as jy so te kere gaan, want dit ontstel die ander mense wat inkopies doen en jy kan iemand seermaak. Jy kan my help as jy vir ons drie lekker lemoene uitsoek.”

Gee ‘n keuse.

Jannie hou aan om tussen die rakke rond te hardloop.

Straf: Ma: “As jy aanhou hardloop gee ek jou ‘n pak.”

Alternatief: “Mense hardloop nie in winkels rond nie. Jannie, jy het ‘n keuse: Jy loop saam met my of ek tel jou  in die waentjie. Jy kan self besluit wat jy gaan doen.”

Gaan oor tot aksie:

Jannie hou aan met hardloop.

Straf: Ma: gee vir Jannie ‘n stywe klap.

Alternatief: Ma tel Jannie in die trollie en sê met ‘n kalm maar besliste stem: “Ek sien jy het gekies om in die waentjie te sit.”

Laat die kind die gevolge van sy gedrag dra:

(‘n Week later) Ma: “Jannie, ek gaan winkel toe.

Jannie: “Ek wil saamgaan.”

Ma: “Nie vandag nie.”

Jannie: “Hoekom nie?”

Ma: “Hoe dink jy?”

Jannie: “Omdat ek in die winkel rondgehardloop het.”

Ma: “Reg geraai”.

Jannie: “Ek sal nie weer nie. Gee my nog ‘n kans.”

Ma: “Jy kan volgende keer weer probeer.”

Voorbeelde uit: “How to talk so kids will listen and listen so kids will talk”: Adele Faber and Elaine Mazlish